2005 |
THE WORLD IS A STAGE, STORIES BEHIND PICTURES, Araki Natsumi (ed.), Mori Art Museum, Tokyo, 2005 |
|
STEFAN EXLER, Hefte der Hamburger Kunsthalle, text by Jean-Christophe Ammann, Hamburger Kunsthalle (ed.), Hamburg 2005 |
2004 |
ZEHN JAHRE MUSEUM FÜR MODERNE KUNST FRANKFURT AM MAIN, Andreas Bee (ed.), Köln, 2003 |
2003 |
XL PHOTOGRAPHY II, Art Collection Deutsche Börse, Deutsche Börse AG (ed.), Hatje Cantz, 2003 |
|
ON STAGE, Kunstverein Hannover, Villa Merkel, Galerie der Stadt Esslingen (ed.), 2003 |
2000 |
GERMAN OPEN, Gegenwartskunst in Deutschland, Kunstmuseum Wolfsburg (ed.), with an essay by Kerstin Kartscher, Wolfsburg/Ostfildern, Hatje Cantz 2000 |
1998 |
DINGE UND GESICHTER: ZEITGENOSSISCHE FOTOGRAFIE, with essays by Matthias Harder and Andrea Lange, Neuer Berliner Kunstverein (ed.) , Berlin 1998 |
|
DE TRES COURTS ESPACES DE TEMPS, Centre National de la Photographie (ed.), Paris 1998 |
1996 |
VIEWS FROM ABROAD: EUROPEAN PERSPECTIVES ON AMERICAN ART 2, Jean-Christophe Ammann und Adam D. Weinberg, in collaboration with Mario Kramer and Rolf Lauter. In English and German. New York, Harry N. Abrams, 1996 |
2005 |
Jens Asthoff, ,Stefan Exler’, Kunstforum, No 176, June – August 2005, pp. 290-292 |
|
Nicole Büsing/ Heiko Klaas, ,Die Entdeckung der Langsamkeit´, Kunstmarkt, February 1, 2005 |
|
Hajo Schiff, ,Vogelfedern und Perlenhalsband´, TAZ |
|
Barbara Hein, ‚Gebirgsidylle aus Gerümpel’, Art, Nr. 2, February 2005 |
2003 |
Ulrich von Döltzschen ‚Prädikat Sehenswert’, Die Welt, February 14, 2003 |
2002 |
Hanno Rautenberg‚Eine tiefgekühlte Sehnsucht’, Die Zeit, No 1, December 23, 2002 |
|
ArtFoto, No 1, London 2002 |
|
Geschäftsbericht 1999-2000 der Hessischen Kulturstiftung. Wiesbaden 2002 |
2001 |
Vogue – Antivogue, HbK Saarbrücken, June 13, 2001 |
|
Vogue Italia, No 2, February 2001, Milan 2001 |
2000 |
Intro, No 3, März, Köln 2000 |
|
‚Die Schichten der Geschichten’, Süddeutsche Zeitung, No 12, January 17, 2000 |
1998 |
De Bug‚ 16, Berlin 1998 |
|
De Bug, 12, Berlin 1998 |
|
European Photography, No 60, Göttingen 1998 |
1997 |
Texte zur Kunst, No 28, Köln 1997 |